Notice: Function is_favicon was called incorrectly. Conditional query tags do not work before the query is run. Before then, they always return false. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 3.1.0.) in /home/letsta1q/public_html/wp-includes/functions.php on line 5835

Notice: Function is_robots was called incorrectly. Conditional query tags do not work before the query is run. Before then, they always return false. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 3.1.0.) in /home/letsta1q/public_html/wp-includes/functions.php on line 5835

Notice: Function is_404 was called incorrectly. Conditional query tags do not work before the query is run. Before then, they always return false. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 3.1.0.) in /home/letsta1q/public_html/wp-includes/functions.php on line 5835

Notice: Function is_feed was called incorrectly. Conditional query tags do not work before the query is run. Before then, they always return false. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 3.1.0.) in /home/letsta1q/public_html/wp-includes/functions.php on line 5835

Notice: Function is_comment_feed was called incorrectly. Conditional query tags do not work before the query is run. Before then, they always return false. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 3.1.0.) in /home/letsta1q/public_html/wp-includes/functions.php on line 5835

Notice: Function is_preview was called incorrectly. Conditional query tags do not work before the query is run. Before then, they always return false. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 3.1.0.) in /home/letsta1q/public_html/wp-includes/functions.php on line 5835

Notice: Function is_trackback was called incorrectly. Conditional query tags do not work before the query is run. Before then, they always return false. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 3.1.0.) in /home/letsta1q/public_html/wp-includes/functions.php on line 5835
Over ons - Let's Talk Social
over ons

Waarom Let’s Talk Social?

Als we iets geleerd hebben, dan is het wel dat sociale media onmisbaar zijn geworden in de marketingstrategie van elke ondernemer. Van het bereiken van je doelgroep tot het opbouwen van een relatie en het omzetten in klanten, in onze ogen is het één groot spel.

Meer visibiliteit, meer betrokkenheid en meer rendement. De voordelen zijn talrijk, maar er zijn – net zoals aan elk ander spel – ook hier enkele spelregels aan verbonden. ‘Gewoon aanwezig zijn’ is al lang niet meer voldoende, net iets creatiever uit de hoek komen met jouw content evenmin. We winden er geen doekjes om: je hebt niets aan leuke posts als die niet afgestemd zijn op jouw doelen, doelgroep en verhaal.

Impact creëren op en dankzij social media? Dat vraagt met andere woorden om een strategische aanpak. Het is dan ook niet voor niets één van onze stokpaardjes. Zonder een duidelijk plan van aanpak gaan wij namelijk niet aan de slag! Jij zou er alleen maar jouw geld aan verspillen, en wij onze tijd. 😉

ONS verhaal

Als prille twintigers die zich op de scheidingslijn tussen Millennial en Gen Z bevinden, worden we al snel als ‘digital native’ bestempeld. Een smartphone is ons meest persoonlijke bezit, Instagram stories checken ons favoriete tijdverdrijf en Google onze beste vriend. Toegegeven, wij zijn écht een kind van onze tijd, maar gaan graag nog een stapje verder. Online content consumeren is namelijk één ding, aan de bron gaan zitten en deze content zelf de wereld insturen nog iets helemaal anders.

Met beiden een diploma Digital Media Manager op zak, zetten we in 2019 onze eerste stapjes in de professionele wereld. Terwijl Amber aan de slag ging als Social Media Manager bij een social media agency, verdiepte Jordi zich in zijn passie voor video dankzij zijn job als Video Content Creator. De nonkel met zijn eigen zaak, de nicht met een groot evenement op komst en het restaurant om de hoek: meteen deden mensen in onze omgeving beroep op onze expertise. En ja, dat smaakte wel naar meer!

Als Social Media Manager en Video Content Creator verzorgen we dagelijks de kanalen van onze klanten. We verdiepen ons in hun merk, sleutelen aan de juiste strategie en creëren content die hun verhaal op de juiste manier naar buiten brengt. We zijn altijd op zoek naar nieuwe trends om op in te spelen en krijgen een adrenaline rush wanneer de cijfers op het einde van de maand ons harde werk bevestigen. Kortom: we ademen social media marketing, hebben een passie voor het creëren van content en staan te popelen om die kennis op jou en jouw business los te laten.

Amber roelandt

IN 'T KORT

  • Social Media Manager by day, Social Media Coach by night
  • Krijgt jeuk van het woord ‘wanderlust’, maar heeft er wel last van
  • Kan overleven op kaaskroketten
  • Heeft de neiging om de lat belachelijk hoog te leggen voor zichzelf
  • ‘s Werelds lekkerste tiramisu staat op mijn naam (volgens Jordi, althans)
Amber: In ‘t lang

Wanneer mensen me vroegen wat ik later wou doen, was mijn antwoord altijd “iets met taal”. Toen ik ging studeren, bleek “iets met taal” een vrij uitgebreid keuzepalet met zich mee te brengen. Keuzes maken is normaal niet één van mijn specialiteiten, maar in dit geval werd de knoop vrij snel doorgehakt. Ik wist namelijk één ding heel zeker: ik wil nooit in het onderwijs belanden. Staan presenteren voor een klas? Daar was ik namelijk veel te onzeker voor. (Ironisch dat ik nu workshops geef, ik weet het.) Het moest iets praktisch zijn, iets waarbij ik mijn liefde voor taal op een creatieve manier kon gebruiken. Na een korte maar grondige zoektocht wist ik dat het Communicatiemanagement zou worden, met uiteindelijk Digital Media Manager als afstudeertraject.

Na mijn opleiding ging ik aan de slag als Social Media Manager bij WE LIKE YOU, een agency in hartje Antwerpen. Alles wat ik weet over social media marketing, leerde ik hier. Wel, eigenlijk is er geen reden om in de verleden tijd te praten, want ik werk hier nog steeds én leer hier nog elke dag bij. Al deze kennis mocht ik al omzetten in de praktijk voor klanten als Tabasco, Materne en Distrilog en om heel eerlijk te zijn doe ik niets liever.

Toen mensen in mijn omgeving me social media advies begonnen te vragen, merkte ik dat heel wat ondernemers in eerste instantie met hetzelfde enthousiasme gestart zijn, maar al snel met de handen in het haar zaten. Ze hebben vaak last van een gebrek aan inspiratie, lijken er enkel tijd mee te verliezen en weten niet of hun inspanningen überhaupt iets opleveren. Dat is enorm frustrerend, maar vooral jammer. De juiste aanpak kan namelijk bijzonder veel betekenen. Daarom besloot ik om mijn kennis te delen, zodat elke ondernemer uitblinkt op, plezier beleeft aan en vooral groeit dankzij social media!

Jordi Van den Broeck

IN 'T KORT
  • Content marketeer met voorliefde voor video
  • Geeft 99% van zijn geld uit aan technologische snufjes en gadgets
  • Droomt ervan om op een dag zijn eigen podcast te starten
  • Beweert dat hij nu een topskiër zou geweest zijn als België hogere bergen had
  • Startte met fotografie door het fotograferen van auto’s
Jordi: In ‘t lang

Autodesigner. Dat was mijn droom toen ik klein was. Ik was helemaal geobsedeerd door elk type sportwagen, jong of oud. Omdat ik de obsessie in iets tastbaar wou omzetten, begon ik auto’s te fotograferen. Al snel ging het van smartphone naar een top-camera met de beste lenzen en natuurlijk bleef het dan ook niet meer bij auto’s alleen.

Door mijn passie voor fotografie (en het feit dat ik nooit stop met praten) viel mijn oog al snel op de opleiding Communicatiemanagement. Aangezien een andere obsessie van mij technologie is, was de afstudeerrichting Digital Media Manager een makkelijke keuze.

Tijdens mijn eerste opleiding begon ik ook meer en meer geïnteresseerd te geraken in videografie en storytelling. Omdat ik zeker wou zijn dat ik deze skills tot hun recht ging kunnen laten komen in de professionele wereld, koos ik ervoor om nog een tweede bachelor te doen in International Media & Entertainment Business.

Na een succesvolle stage kreeg ik de kans om bij Alternate België te werken. Uiteraard greep ik deze kans met beide handen. Ik ben elke dag bezig met het omzetten van het verhaal van Alternate in een succesvolle online strategie. Dit gaat van social media management tot het filmen en bewerken van product video’s. Ook probeer ik zoveel mogelijk de nieuwe trends te volgen.

In mijn vrije tijd luister ik enorm veel naar podcasts van entrepreneurs zoals Gary Vaynerchuck (GaryVee voor de kenners). Daarom was het niet ondenkelijk om een eigen bedrijf op te starten. En wat is er dan leuker om elke dag te mogen praten over jouw grootste passies?

Bij Let’s Talk Social hebben we een neus voor straffe content, voeling met de laatste trends en een oogje op strategieën die scoren, maar het liefst van al leggen we ons oor te luister om te ontdekken hoe we onze passie voor social media zo goed mogelijk kunnen delen met de #badass ondernemer die jij bent! Hoe we dat doen? Aan de hand van social media coaching en workshops op maat. Let’s go!

© 2022 Let's Talk Social

volg ons